آخرین اخبار
کد مطلب: 147088
خطيب نماز جمعه لردگان ؛
برکات انقلاب اسلامي محصول تلاش و مقاومت و مجاهدت مردم بود
تاریخ انتشار : 1401/11/14
نمایش : 301
حجت الاسلام رحماني گفت : به دنبال پيروزي انقلاب مردم از نعمت هايي همچون ثبات و امنيت و حفظ تماميت ارضي ايران ، موتور پيشران کشور در عرصه علم و فن آوري ،ايجاد زير ساخت هاي حياتي و اقتصادي و عمراني ، به اوج رساندن مشارکت مردم و سابقه خدمت رساني ، ارتقا شگفت انگيز بينش سياسي آحاد مردم برخوردار شدند.
به گزارش سلام لردگان ؛ خطيب نماز جمعه لردگان در خطبه هاي اين هفته با اشاره به موضوع مهدويت و انتظار ظهور گفت : لحظه ظهور معلوم نيست تا سبب شود که هر لحظه بي صبرانه در انتظار ظهورش باشيم.
حجت الاسلام رحماني افزود : عمر انسان  منتظر به حرکت و تلاش در راه استعداد يابي و زمينه سازي ظهور حضرت بقيه الله الاعظم(عج) ميگذرد و به هر ميزان و اندازه و امکاني که براي انسان است بايد در اين ايجاد آمادگي تلاش کند.

رحماني با اشاره به سخنان امام صادق(ع) در رابطه با عصر ظهور گفت : هريک از شما براي خروج قائم آماده کند حتي يک نفر که خداي متعال هرگاه از نيت او آن را بداند و اميدوارم که عمر او تاخير اندازند تا آنکه قائم را درک کند او از ياران و ياوران او باشد و گاهي بيان است که لازم آن توانمندي در عرصه هاي علم و معارف ديني که موجب انتشار مهدويت و ابلاغ حق و جذب يار براي امام منتظر (عج) است.

وي با اشاره به مراسم معنوي اعتکاف گفت : اعمال بسيار عالي در اين خلوت توسط معتکف انجام مي‌شود، که جامع فرائض ديني و همه مراحل کمال از خود به سوي خدا است و از مهمترين ويژگي مهم آن عبارت است از:  روزه : زمينه اعتکاف روزه است، روزه براي اعتکاف مقدمه است  همانطوري که طهارت مقدمه نماز است ، و نماز بدون طهارت نمي شود (لا صلاة الا بطهور) اعتکاف بدون روزه نمي شود و همچنين معتکف در اعتکاف مي فهمد هر آنچه در دنيا بوده (حجاب) پرده بين او و خدا بوده است،
 
خطيب نماز جمعه لردگان در خطبه دوم ضمن عرض تبريک ولادت امام علي (ع) و 44 سال پيروزي انقلاب گفت :  برکات هفتگانه انقلاب اسلامي که محصول تلاش و مقاومت و مجاهدت مردم در سايه هدايت هاي حکيمانه امامين انقلاب اسلامي است، موجب مباهات و افتخار ما است و بايد شاکر اين نعمات باشيم.

وي اظهار داشت : به دنبال پيروزي انقلاب مردم از نعمت هايي همچون ثبات و امنيت و حفظ تماميت ارضي ايران ، موتور پيشران کشور در عرصه علم و فن آوري ،ايجاد زير ساخت هاي حياتي و اقتصادي و عمراني ، به اوج رساندن مشارکت مردم و سابقه خدمت رساني ، ارتقا شگفت انگيز بينش سياسي آحاد مردم برخوردار شدند.

حجت الاسلام رحماني با توجه به اينکه اگر هم اکنون مشکلي است گفت : اگر آسيب هايي درانقلاب اسلامي است محصول دشمني دشمنان، جنگ و تحريم ها و تهاجم فرهنگي و انفعال بعضي مسئولان و دولت ناکار آمد که صدماتشان بيش از خدماتشان بوده است که انشالله با مقاومت ملت شاهد فروپاشي دشمن و شکست کامل او خواهيم بود و آنچه بايد چاره کرد و مراقبت نمود رفتار مسئولان است که اساس تاثير گذاري دشمني دشمنان و الگوي رفتاري جامعه ميشود.

وي ادامه داد :  آسيب ها در انقلاب اسلامي يعني آنچه انقلاب اسلامي لطمه وارد مي کند و ضربه مي زند در سه بخش است: فرهنگي:  نفوذ انديشه بيگانه و تهاجم فرهنگي ، تجدد گرايي افراطي ، دنيا طلبي و گرايش به مسائل مادي ، حاکم شدن روحيه ريا و تملق به جاي ايثار ، فراموش شدن آرمان‌هاي انقلاب، اخلاص و خدمتگزاري ، اشاعه فساد و مفاسد اخلاقي ، بحران هويت اجتماعي و عدم صيانت از جايگاه ولايت فقيه است.

در بخش سياسي: تفرقه و اختلاف سياسي، بي تفاوتي نسبت به سرنوشت کشور، ايجاد شکاف و چند دستگي (مانع تصميم هاي مقتدرانه ) بي بصيرتي خاص و در بخش اقتصادي: بيکاري و تورم ، فقر، فساد، تبعيض و افزايش فاصله طبقاتي است و اگر مسئولان با رفتارشان زمينه آسيب ها را فراهم نکنند و يا خود وارد آن آسيب ها نشوند، انقلاب آسيب نخواهد ديد.
 
انتهاي پيام / 630 ل
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس